Tungfört och +15C......


Japp..då var EM slut för den här gången! Fin fint väder hade vi idag, kunde inte haft det finare, men det var alldeles för vart för att tävla men iaf gjorde vi en helt ok stafett tycker jag, en 8:e plats. Ukraina vann före tyskorna och norge kom på en fin fin 3:e plats!! Själv fick jag använda 2 extra skott på stå och inga i ligg,så liggandet är jag nöjd med, men ståskyttet kunde ha gott bättre, men men bättre lycka nästa gång som man säger! Åkningen kändes väl ok, men kan fortfarande inte åka fort,men som sagt det kommer väl någon också!!

Sanna som körde första sträckan fick använda 2 reservskott på liggande och fullt i stående, Kanon Sanna!! Hon tyckte det gick helt ok för hennes del. Elin som körde första sträckan fick använda 1 reservskott i liggande och alla 3 reservskott i stående, fast elin lyckades inte ha ner prickarna så hon fick åka 2straffrundor, tyvärr!!! Elin är nöjd med allt förut sitt ståskytte,åkningen kändes bra sa hon!!
KIm som körde sista sträckan säger så här: Fy fan vad jobbigt det var!!!! Det tyckte vi alla.... =)
Kim fick använda 2 reservskott på första ligg och 1 på stå, och fullt hus blev det, och hon lyckades hålla polskan bakom sig, men vi var rätt lugna ändå för vi vet att Kim gör alltid en bra sista sträckan... Hon är väldigt grisegen=)
Men Kim är nöjd med sin sista sträcka......

Killarna hade en tung dag, för några gick det bättre och för andra gick det sämre! De slutatde på en 12:e plats!
Brinken var bra med i början, men han fick tyvärr använda sig av för många reservskott, han växlade över till sebbe som hade en tung dag på jobbet, sebbe fick nämligen 3 straffsrundor i sitt stå skytte, tyvärr... han sa att hela kroppen skakde, han var inte stressad, och det var inget menatl utan allt bara skakade.. men så kan det bli! Och vi alla vet att Sebbe är en ortoligt bra skytt, och han brukar inte skjuta så men det händer alla! Tobbe körde tredje sträckan, klagade lite grann på att han hade dåligt glid så men annars gick det helt ok tyckte han.... Så har vi Fogge som körde sista sträckan, körde det bra! tyckte själv att det gick helt ok....
Fogge som körde ett grymt första och sista varv igår på jaktstarten, han knäckte ryssen på första varvet med 7 sekunder, helt ouppvärmd, forsgren och tobbe som höll på att missa starten igår, de trodde nämligen att starten var 11.15 men de startade 11.00 så de fick lite bråttom men de gjorde bägge två en bra jaktstart så nästa gång forsgren så knäcker du ryssen på alla 5 varvena!!!=)

själv på jaktstarten åkte jag upp mig till en 14:de plats, helt ok för min del, 4 bom totalt blev det.  Det var ganska svåra förhållande så jag är jätte nöjd med att jag klarade mig med endast 4 bom totalt av 20 skott!!
Sanna halkande ner från en 9:e plats till en 20:e hade 8 bom, Kimmen halkade 2 placeringar ner och hade 8 bom, blev till slut 25:a!!
Elin åkte upp sig till en  fin fin 25:e plats, hade 8 bom......

Så nästa år tjejer, då TAR VI DOM! då ska dom få se på andra bullar!!!

Nu väntas mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0