Charlotte Kalla!

Charlotte Kalla vilken tjej...helt fantasisk. Att se henne ösa på på det där sättet, OTROLIGT! Det såg lite mörkt ut efter några kilometer, men sen kom hon som ett skott och hon bara tog in på Claudia Nystad, och helt plötsligt så hade hon vittring på norge också, och då var det ju bara ösa! JAA,,, herregud vilken stafett, Charlotte Kalla, vilken längdskidåkare! Beundrar henne.... tänk om man hade en sådan motor själv!! men det är väl bara att  träna hårdare. Att träna och komma över tröskel.. och inte vara rädd för smärtan.! utan det måste få göra ont! Det tror jag på.....
Och det här Gössner, my god! Nu förstår jag att hon vann JVM på 8 bom. jaa vad ska man säga. Hur har hon gjort för att bli så bra när man är så ung som hon är, född 90!? Tycker jag har tränat och tränat i flera år, men inte åker man så fort inte! Det ser såå lätt ut när dom åker, Kalla, Gössner! jaa..tänk om man kunde åka så fort!! Fröken Larsson har mycket att jobba med! men har man bara motivation, envisheten, viljan att bara träna hårdare och hårdare så är det möjligt!

lunchen bestod idag av pastagratäng, lika gott idag som igår! om inte godare! Var riktigt hungrig efter förmiddagspasset idag. Träningen i förmiddags gick bra, kände att jag hade lite kvar  i benen av mjölksyrepasset i tisdags, inte riktigrt bra! men körde lugnt klassiskt iaf, så jag hoppas det ska gå över till imorgon. Åkte med Bettan idag, hon körde lugnt skate, vi hade en del å prata om, hade inte sett henne på bra länge, så tiden gick riktigt fort idag..vippst..så hade jag åkte 2,20h.
Skytte fungerade bra. särskilt stående!, känner mig trygg när jag ska komma in på stående. blev inte ett missat skott i stående idag:)
Liggande däremot får jag försöka hitta känslan, jag träffar men jag känner mig inte riktigt trygg. Det lär jag jobba på fram till Italien. har även ökat skjuthastigheten så de är positifvt!

Nu drar även EM i Ufa igång, får hålla tummarna för våra norska grannar! Blir nog några medlajer till dom tror och hoppas jag!, Lycka till!
Tråkigt att inte själv vara där å tävla! men men jag har glömt det nu och fokusera på Italien istället! som sagt jag har vart med om värre saker,. förhoppningsvis får man flera chanser!

Snart blir gymmet, lite lätt styrkaträning och löpning blir det! Bettsy skulle bli med..roligt med sällskap!:)
Hinner vila lite nu före, att se stafett tog hårt på en, satt inte direkt still  men de var det värt!:)

/Semlan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0