Nu är det minnsan vinter iaf!!!

Jaa...då gör vi ett tappert försök igen då men den här bloggen! Men nu är jag verkligen sugen att börja blogga igen. Tänkte jag skulle kunna bli i klass med Blondinbella, men riktigt så ycket tid har jag inte.. eller joo! kan ju försöka skriva mellan varje träningspass..ojoj vad jag lovar nu! men lovar att göra ett tappert försök. ska även fixa till bloggen bättre så det blir roligare att läsa den. jag dock inte så haj än på detta men ska höra med fröken Mattsson, hon kan ALLT! Inte sant Elin?:) jag tycker då det iaf!!!

JAa... vad händer då i Vinterstaden Östersund?? Ja, jag kan börja med å säga att det är fruktansvärt mycket snö. jag tror jag aldrig sett då så mycket snö. nu tycker jag allt det borde räckte. kan nog åka fram till midsommar känns det som. Min det har börjat blivit lite varmare nu, bara några minusgrader ute nu... förra vecka var det -20 en dag när jag skulle träna. Men som sagt, det finns inget dårligt väder, bara dårliga kläder. Men jag gav mig ut i det iskalla vädret... massor av kläder på mig..värsta michelingubben kände jag mig som. körde mitt hårda pass, kom hem. tog en varm dusch, och käkade lunch. och på kvällen började jag ömsa skinn på hakan, det lossnad en stor bit skinn å aj vad ont det gjorde. hade fått en liten köldskada. belv värsta såret kan jag säga. det är fortfarande rött men nu har sårskorpan gått bort iaf.. jaja jag får väl skylla mig själv när jag går ut i -20 grader å kör Mjölksyreintervaller. Då får man ta sånt!:)

Träningen har flytit på väldigt bra, vissa dagar går lite sämre än andra och vissa dar går lite bättre. men så är det! har lärt mig att göra det bästa av situationen just då. håller på och försöker toppa mig nu till IBU-cupen i Italien.. jaa tro det eller ej, vi ska nämligen få fara dit och tävla. blev ju inge EM då men en IBU-cup bleb det då till slut. Lite plåster på såren. Men har fortfarande inte smällt detta med EM riktigt än och hade det vart som vanligt nu så hade vi dragit iväg nu den 25 feb till Ufa, och kört skiten ur allihop där! Jag skulle vart i mitt livs form då.... men men, satsar nu på IBU.cupen. som även kommer gå på hög höjd., Hög höjd är ingen direkt höjdare för min del, men tror det sitter mycket i huvudet. Jag får försöka intala mig själv, och bara köra ändå! :) ska bli så roligt å tävla iaf..var ett tag sen nu... älskar å tävla nu! Det är nåt som har kommit i år för mig, har haft väldigt problem med det förut, har gillat å träna men när det väl har kommit till tävling så har jag bara blivit livrädd och det funkar inte.. Man måste älska å tävla om man ska hålla på med den här sporten. Man behöver inte älska å träna varje dag men å tävla. Det är VIKTIGT!
 Så den 8 mars drar vi till Ridnaun, Italien.. wiii, Så jag säger bara det...passa er noga för då får ni se upp för fröken Larsson!

Imorgon blir det ännu ett hårt pass, blir mitt tredje nu på raken, har kört hårt nu de senaste dagarna för att sen ta det lite lugnt i slutet av veckan...
Nej nu blir det lite kvällsfika, skulle sett på tv:4, Familjen Annorlunda men de har vart problem fram tills nu. vilken otur! tycker det programmet är sååå bra! helt otroligt... 10 barn. tycket min mamma hade fullt upp med 5 barn men tänk er 10 barn..ojoj, men men.de klara ju sig galant!:)

Sov gott allihop!
Ses imorgon.... Go nat

Kommentarer
Postat av: Elin

Kors i taket! ;-)

2009-02-24 @ 13:32:40
URL: http://mattssonelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0