Onsdag 25 feb, vilodag!

God förmiddag!
Vaknade som vanligt tidigt idag fast jag har vilodag, lite huvudvärk måste jag säga att jag har, så det var väl tur att jag har vilodag idag...Har såå svårt att sova på morgonen, så jag var uppe med tuppen men de var väl tur det.. har lite grann och stå i idag, Började dagen med havregrynsgröt,,mmums...med äpple! det är grejjer ni,prova. plus kanel och socker,solrosfrön. ibland har jag även honung i gröten,de är också riktigt gott!
Har skickat filer till jonas, som är i tjeckien å hejjar på längdlandslaget! så han vet vad jag har för mig om dagarna....
Hade skrivit värst långa mailet till han, och när jag skulle bifoga filerna försvann alltihop...så jag fick skriva igen och när jag igen skulle prova skicka så försvann brevet IGEn..... ååå jag avskyr verkligen datorer... har problem med min stationära dator, de går inte att öppna pulsfilerna..åååå suck! men nu har jag min bärbara och än så länge funkar den! än så länge....

Har även börjat stor städa, dammtorkat och dammsugit... inte är det roligt att städa. jag är inte lika min mamma iaf när det gäller det. hon älskar att städa, jaa..  jag skojar inte! Hon tycker verkligen de är roligt och jag fattar inte hur hon kan tycka det. hon städar hela tiden när jag är hemma. förstår inte hur hon hinner med allt. plugg,matlagning, hjälpa ungar åå jaa städa! gå ut med guffe o.s.v...fattar inte hur hon hinner. Jag är såå imponerad av min mamma. stålmorsan kallar jag henne.. Jag frågade henne förra gången jag var hemma..
-Mamma, hur hinner du med allt, jag fattar inte?? Då skrattade hon...
då sa hon:
- Mää...jaa jag vet inte sa hon..de är väl inga problem, å så skrattade hon igen..inga problem!

Jag beundrar min mamma väldigt mycket! men hon är i sin tur lik sin mamma,.. Jag ska säga att jag har en krutmormor också, lika envis som min mamma. och hon gillar OCKSÅ att städa, finns ingen människa som har sååå rent som min mormor har i sin lägenhet. helt otroligt! det finns inte en dammtuss....jag lovar!
såå.. jag verkar inte fått den här städviljan som dom har.. men envisheten fick jag iaf!

Just nu pågår sprintstafett på tv:n.. ser ju riktigt bra ut, coh hoppas på medlajer idag! Jönsson var riktigt taggade så..jag tror på medaljer! spännande....
Har även kokat mig kaffe, och tagit en "brant´s skorpa" dom är riktigt goda, min farmor brukar köpa dom,,så jag var bara tvungen att köpa ett paket.. jag tyckte jag var värd det efter min storstädning, eller jag är inte riktigt klar än...men snart.
Alltså när jag börjar städa så blir jag aldrig klar, jag torkar å torkar... så jag är inte riktigt klar, men snart. Jag tar såna här micropauser:)

Måste även gå och handla, det är ganska tomt i mit kylskåp..igen! fattar inte, tror det bor nån råtta i mitt kylskåp, de är slut på mat hela tiden.. fattar inte vart det tar vägen.
Men ska gå ut och ta mig en promenad i det fina vädret, se om jag får bort huvudvärken. och handla mat.

Nu är det final för tjejerna! åååååå..... håll i!


Kommentarer
Postat av: Agnes

Duktig du är!

2009-02-25 @ 14:55:13
URL: http://agneswredenberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0