JULLOV

Gårdagens sprint blev inte alls vad jag hade tänkt mig. Det är skit tråkigt att inte kunna få till ett bra lopp eller att känna den här fantastiska känslan av att gå fort fort på skidor, att känna att man aldrig blir trött och att det inte finns något som stoppar dig utan att det bara går utav sig själv! Just den känslan känns väldigt långt bort just nu.

När den rätta känslan infinner sig och när formen finns så vet jag att med bra skytte och en bra skidåkning så kan jag ta mig vidare till en jaktstart, men just nu funkar det inte.

Att åka hem utan något bra reslutat är inte så jävla roligt men va f**. Det här är inte hela livet även om man känner så just för stunden det finns faktiskt viktigare saker här i världen. Med åren har jag lärt mig att deppa ihop och gråta är ingen idé. Jag gör det ändå men jag lär mig med tiden. Visst känner jag en stor besvikelse men att gå länge och tycka att man är värdelös gör ju inte saken bättre.

Tack vare otroligt fina och snälla lagkompisar som bjuder på sig själva, brygger kaffe åt en, bjuder på chocklad och visar gamla bilder från träningsläger så blir det mycket skratt och man glömmer fort bort besvikelsen. :)

Imorgon åker jag hem för att fira jul, laddar om batterierna och försöker hitta den där känslan jag letar efter. Jag tror och hoppas att jag kommer hitta den! :)

Det blev en bra svensk dag igår ändå, Helena fick äntligen kliva upp på pallen. Hon är grym och en fantastisk idrottkvinna och vän! Hon bjöd oss även på fin chocklad igår :)
Min rumkompis Swingstedt gjorde hon ett toppen lopp igår. Äntligen fick hon till skyttet, skidor har hon visat att det kan hon åka.:)


Imorse var jag och elin ute på klassisk skidor. Det som skulle bli en fin och härlig tur började med en händelserik bussfärd både upp och ner till stadion för att hämta skidorna. Vi kom hem hela och rena till slut och när vi väl satte på oss skidorna och skulle börja våran fina tur blev det 1dm nysnö direkt under skidorna. PÅ plattå skidor fick vi skrida fram genom snön. Skidåkningen blev en "gå på tur" istället. Efter 30min var jag less men Elin fick med mig på 1 timme till, vi hade det ganska roligt iaf. Efter 1,30h bytte vi till löparskorna och sprang resten.

Här vräker nämligen snön ner och jag tror att jag aldrig sett så mycket.
Nu ska jag snart ge mig ut på en skidtur igen, då blir det skateskidor men först ska Helena, A-K och A-M köra jaktstart:)











Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-12-17 @ 15:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0