En härlig fin svensk-dag!

Ruhpolding bjöd på ett strålande väder idag. Solen sken och det var plusgrader och en fin tävlingsdag blev det. Vi fick se en Björn som gjorde ett grymt sprutvarv och segrade, och ett härligt skytte från alla grabbar som sen blev fina placeringar i mål, Grattis!!
Samma sak gjorde brudarna, alla gjorde ett bra jobb på vallen och i spåret likaså. Fina placeringar till slut. Dom är suveräna, det är härligt å se!
Hade så gärna velat åka själv, men min placering igår räckte tyvärr inte:( Skyttet var ju felfritt och det bästa jag gjort, men kroppen är inte som den ska. Jag har nog aldrig varit så trött som jag var igår. Redan efter första varvet började syran sätta sig i benen och det blev bara värre och värre, efter ett tag blev även armarna stumma.

Jag kämpade och kämpade men inget hände, jag kom liksom ingenstans! jag tog mig i mål till slut men mitt spurtvarv kändes som ett helt vasalopp. Besviken igen, men jag hade inte ork att göra så mycket mer.
Så nu åker jag hemåt och försöker hitta formen:)

Men det har varit så otroligt roligt att vara med här nere och tävla. Allt folk som har heja runt hela banan. Trycket och stämmningen från läktaren och hela den här karusellen. Det är en upplevelse som jag tar med mig hem och målet är ju att få komma hit nästa år igen:)

Nu är väskan packad och imorgon reser jag hem till mor och far i Torsby, förhoppningvis kommer jag dit. Har ännu inte fått min resa men det brukar ju lösa sig till slut:)
Dom andra reser vidare till Antholz för att fortsätta kriga!

Ses!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0