från ZADR till RUHPOLDING:)

Efter min 10:de plats i gårdagens sprinttävling i Nove Mesto fick jag ett mycket glädjande besked:) istället för att åka på IBU-cup i Altenberg nu till helgen blev det nu Världscup i Ruhpolding, vilket ska bli riktigt spännande:) JAg lyckades kvala in. Är jättenöjd med skyttet, 0-0 vilket inte kunde bli så mycket bättre. Skidåkningen var inte på topp, så trots trötta ben så gick det ju vägen ändå, tack vare bra skytte! Jag är nöjd med min 10:de plats:)

Så imorse drog vi iväg hela gänget från Tjeckien. Dom flesta till Altenberg och vi, (Jag, A-K och magnus) i en fullproppad bil till Ruhpolding. Verkligen fullproppad! Vi litade helt på vår GPS som vi hade i bilen, men den lurade ut oss på små vägar och tillslut insåg vi att vi var ganska vilse. Men A-K och Maggie lyckades styra upp allt och efter mycket om och men var vi på rätt väg och till slut kom vi fram till Ruhpolding:)

Känns väldigt bra att ha kommit fram hit. Brudarna från Oberhof var redan här när vi kom. Roligt att se dom igen:) Jenny fixade till veckans bästa middag, pasta och lax.. som jag längtat efter god mat! Nere i Tjeckien var maten ingen höjdare. Så det känns riktigt skönt att vara här och kaffe har jag oxå fått,så det kan ju inte bli så mycket bättre.:)


A-K insåg snabbt att det inte skulle gå att köra här, medans Magnus tvekade och var väldigt sugen på å prova!:)
Men vi vände om som tur va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0