Rislandet

Efter en väldigt lång hemresa från Ruhpolding landade jag till slut hemma i soffan efter ca 16tim på lördagskvällen. Sista barmarkslägret blev kanon, trots några dagar med skitväder. Det blev ett läger med tuff och bra träning, dessutom har vi otroligt roligt tillsammans, det gör det hela mycket enklare. Träningstävlingen som vi körde kändes i alla mina kroppsdelar, men jag orkade hålla fokuset uppe på skjutvallen och lyckades skjuta 19 träff, endast 1 bom.  Jag är nöjd! Slutade 4:a.

Det är skönt att vara hemma igen men hemma stannade jag inte många timmar förens jag packade om snabbt och satte mig på bussen till Umeå och sen vidare till Rislandet för att träffa min Karl och hans famlij. Här trivs jag och här kan jag koppla av och njuta. Träna i fin natur, ladda batterierna och bara vara.
Det pågår även grisslakt här men det är inte något jag lägger mig i. ;)
Efter 2 dagars vila, och ganska mycket resande så kanske man skulle ha vilat helt 1 dag till och inte stressa igång med träning för tidigt. Men nu börjar jag lära känna min kropp mer och mer och vet lite hur de funkar.. Jag vill försöka hitta mitt egna koncept som passar mig, men det är inte något man gör över en natt. Så efter att ha diskuterat träningplaneringen med min tränare så kunde jag idag få starta upp och väcka kroppen med ett lugnt träningspass. Det blev en fin klasssiskt tur och jag kände mig utvilad.
Imorgon ska det köras mjölksyreintervaller, vilket gör fruktansvärt ont i kropp och själ. Men väldigt skönt när det är över. Karl ska eller rättare sagt måste med och plågas. Skönt att ha någon att plågas med! :) Tror vi kommer köra i Bygdsiljums slalombacke, blir en härlig dag att se framemot.

Nu är det bara 1 vecka kvar tills vi drar på snö uppe finska Mounio tillsammans med grabbarna. Det ska bli kul att komma på snö igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0