Höst på riktigt!

En mycket trevlig helg hade jag i Ärla tillsammans med min Karl och härliga vänner! Orienteringstävlingen gick väl sådär. Då jag sprang i en öppen klass med en medel svår karta. Vet inte om jag kan kalla det medel, det var sjukt svårt! Efter att ha sprungit runt och irra efter en kontroll i nästan 24min var jag nästan påväg att ge upp. Då jag tog några djupa andetag och frågade snällt en gubbe vart jag befann mig. Det visade sig att jag hade koll på läget och kontrollen var bara några meter ifrån mig. jag Visste ju att det skulle sitta här nånstans. Till slut hittade jag den och kunde då fortsätta. Segrar tiden i den öppna klassen var 58 min, min tid 1,24h, inte så pjåkigt va?! Jag är imponerad av alla orienterare, Hur kan man springa så fruktansvärt fort och samtidigt läsa en karta och veta exakt vart man befinner sig och springa rakt på till nästa kontroll! Ja, jag har då ofantligt mycket kvar att lära:)
Det där med orientering är inte lätt alltså, men oj så skoj det är! :)
Bilresan hem till Östersund gick lysande. Bara 7 tim med ett middagstopp i Sundsvall!

Träningen rullar på. Bra och mycket träning blir det och på söndag är det dags för septemberlägret.  Vi drar till Sollefteå i kör järnet i 10 dagar!:)

Östersund bjuder på regn, regn och åter regn med kyliga vindar. Hösten är här och det dricks te som aldrig förr!
Ikväll ska jag på födelsedagskalas till systrarna Jonsson:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0