Sprintrace och träning!

Igår var det dags! 6år sedan jag tävlade en längdsprint. Väldigt nervöst och samtidigt lite rädd. Jag har aldrig varit någon sprintåkare och kommer nog aldrig att bli en heller. Men det var fruktansvärt roligt att köra mot världseliten i längd. Jag hade inte så mycket att sätta till kan väl säga, men jag gjorde mitt bästa. Jag fick iaf ett väldigt bra träningspass och tog med mig lite sprinttips. :)
Längdåkarna var grymma, otroligt duktiga skidåkare.
Innan tävlingen körde jag ett spänst och löppass tillsammans Zanna.
Jag somnade ganska gott efter gårdagen.

Tidigt morgon idag och det var dags för intervaller. Det blev riktigt bra och tillsammans med Zanna( lettisk skidskytt) pressade vi varandra rejält på intervallerna. Var var båda glada och nöjda efter passet.

Sen satte jag mig i tandläkarstolen och slumrade till en stund. Vips så var hålet lagat och jag gick därifrån några hundralappar fattigare.

Med en ganska trött kropp efter förmiddagen blev styrkepasset ganska jobbigt. Men jag klarade det!

Middagen stod min svägerska för. Himmelskt gott och lyxigt att få maten lagad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0