Om Mig


Namn:                  Emelie Maria Larsson

Födelsedatum:      5 Juni 1987

Familj:                  Pappa Leif, Mamma Anna-Lena, syskonen Erik, David,
-                          Olle och Maja

Uppvuxen:            Sysslebäck

Utbildning:            Torsby skidskyttegymnasium (2003 - 2007)
-                          Skidskytteuniversitetet Östersund (2008 - ...)

Bor:                     Östersund

Klubb:                  Bore Biathlon

Skostorlek:          36


  • Hur jag tränar och varför
  • Vad jag gör på fritiden
  • Målsättning för min satsning








Kommentarer
Postat av: Jan Larsson

Hejsann Emelie! Kul att finna din blogg.Hoppas allt är bra med dig.Vi glädjer oss att följa dig i vinter.Ska jaga älg i helgen. Jag, Erik o Olle ska ligga i Monkistugga. Ska följa med på bloggen din varje dag.Kram från farbror

2010-10-28 @ 21:01:30
URL: http://memeli.blogg.se/
Postat av: Josef Lindberg 6 år

Vi håller på dig! :-)

Kram från din tremänning i Nordmaling

2010-11-18 @ 19:25:55
Postat av: Josef Lindberg

jag Hejar

på dig emili

2010-11-18 @ 19:34:09
Postat av: mamsen

hej!

2010-12-03 @ 19:53:08
Postat av: Micka

BU! :D

2010-12-27 @ 18:07:04
Postat av: Micka

Tänker på dig, vännen! Massa kramar

2011-01-09 @ 18:59:49
Postat av: Tina W

Hej Emelie,

Läser om dig och tycker det är jätte roligt att följa dig. Hoppas du blivit frisk från förkylningen. Tänker på dig ofta. Kramar från Tina W

2011-02-14 @ 16:29:01
Postat av: Christer Nilsson

Hej Emelie, hela Brand Factory önskar dig lycka till! Vi hoppas att du når de framgångar som du förtjänar - kör hårt - skjut mitt i prick - bli en vinnare tillsammans med oss!

Christer

2011-02-15 @ 18:09:30
Postat av: 1_yu_yu@mail.ru

God dag !

Jag vill verkligen att du ska vinna på de 2014 olympiska spelen .
Jag vill verkligen att du och ditt team vann vid OS i Sotji 2014 .
   Skytte ska " tåla " - för att vara redo att " tolerera " tålamod , då finns det uthållighet , förlorat rädslan för fotografering och rädslan försvinner i damernas lopp - övervinnandet av oss själva - segern över sig själv .
 Tillräckligt för att tvinga mig själv varje dag - 15 minuter för att göra övningen med ett gevär - att hålla geväret under vapenhot - stående och liggande - utan tankar .
 Du kan inte vara rädd för eld .
Vi måste " se " skytte . Hammaren ska vara lätt att köra var osynlig - ( om avtryckaren hårt , kommer skjuta kikarsikte knock åt sidan ) .
Det är nödvändigt att återställa synen till målet och
" Look " - sedan vänta och vänta när målet är nära -
 smidigt och tyst avtryckaren - att vänta och se när målet är nära -

 - Vänta och se när målet stängs mjukt och tyst avtryckaren -
 - Vänta och se när målet stängs mjukt och tyst avtryckaren -
 - Vänta och se när målet stängs mjukt och tyst avtryckaren -
 - Dra inte pistolen före den tidpunkt då skottet inte har gått helt .
 Denna motion varje dag hjälper till att ha förtroende för fotografering .
  Många försöker lugna ner innan fotograferingen - spenderar 20 till 30 sekunder - gå långsamt - men han kan inte slå sig ner och göra misstag - vad är poängen att gå långsamt ( ? ) - Borde gå bra , gå fort bara efter den sista branden , när skytte är över - men behöver utbildning i skytte -
 1 sekund koncentration ( skott )
  vänta
- Avkoppling och vila i 2 sekunder

 1 sekund koncentration ( skott )
  vänta och se
- Avkoppling och vila i 2 sekunder

20 sekunder till brand - denna utbildning - du kan snabbt köra - och tåg skytte -
 - 15 minuter varje dag - tillräckligt för att få frid i sinnet och förtroende för fotografering !
 Skytte ska vara en favorit vy - eftersom du kan vila från att köra runt banan .
 Bra skytte 99 % framgång .
 Detta är för hela laget -
eftersom varje skott i stafett vägar , vikten av " guld ".
  15 minuter - varje dag - i rummet eller på gatan - det är nödvändigt att träna brand - mål och vänta - " hate " eld !
 Eftersom den mänskliga hjärnan , blir sinnet trött snabbare än kroppen - fysiskt kunnigt folk ,
 muskler kan utföra , och den kommer är svag och personen får inte vara eller inte - eftersom hjärnan måste vara säker på att du gör det rätt - och detta förtroende uppnås vid 15 minuters motion varje dag , vara säker !
  
  1 Bara göra övningen - 100 träffar av 100 skott -
Utbildningen varar så länge
 när 100 träffar av 100 skott - sovjetiska idrottare sedan gjorts tidigare trenirka tills maximal resultatet kommer inte att vara domare eller 100 % av det numeriska resultatet .
Men om då stora genombrott - ett par dagar eller veckor - den färdigheten är förlorat . Eftersom det är nödvändigt varje dag 15 minuters träning krävs - Räckvidd - avslappning - synen , koncentrationen - avkoppling!
Du great god hälsa !
Håll ett gott öga !
Sitt inte vid datorn - det krävs styrka , hälsa och minskar vision.
Drick inte alkohol - det krävs styrka , hälsa och minskar vision.
I Ryssland under lång tid smarta människor inte dricker alkohol och röker inte , som vill leva ett normalt liv .
Drick vitaminer med mineraltillskott varje dag !

Ha alltid ett gott humör !

Lycka till och slag och bra!

Med Gud !

Vinn på 2014 olympiska spelen !
Du har ett bra lag - lugn - skytte är normal -
 Det innebär att du kan vinna -
Vi måste vara beredda att uthärda eld - vi måste vara beredda att tolerera att köra på distans -
Om du håller med och är villig att stå ut med - då är det uthållighet -
förtroendet för skytte - rädslan försvinner - det är nödvändigt att lära sig att koncentrera sig och koncentrera sig , tvinga dig själv att koncentrera - skytte är bara ( 1 ) en sekund när ett skott - det är ingen mening att koncentrera fem minuter
tvinga dig själv att koncentrera i en sekund när ett skott och vänta en stund efter skottet , eftersom 1 - andra skottet har att gå , kan du inte dra ett gevär före 1 sekund efter skottet - denna utbildning -
Koncentrationen av det andra skottet -
andra off - vänta avkoppling -
- Denna utbildning -
Koncentrationen av det andra skottet -
andra off - vänta avkoppling - det måste göras varje dag mentalt - kommer du inte vara rädd för skytte - och när du inte är rädd för eld , blir det lättare att köra på banan och fördela kraften -
Vid tävlingen efter varje dag måste vila horisontellt , är hjärnan att slappna av , och sedan en kropp bra resten - den mänskliga hjärnan blir trött snabbare än kroppen och kräver en permanent semester - och då kroppen kommer att vara i ordning !

2013-09-19 @ 15:48:38
Postat av: 1_yu_yu@mail.ru

God dag !

Jag vill verkligen att du ska vinna på de 2014 olympiska spelen .
Jag vill verkligen att du och ditt team vann vid OS i Sotji 2014 .
   Skytte ska " tåla " - för att vara redo att " tolerera " tålamod , då finns det uthållighet , förlorat rädslan för fotografering och rädslan försvinner i damernas lopp - övervinnandet av oss själva - segern över sig själv .
 Tillräckligt för att tvinga mig själv varje dag - 15 minuter för att göra övningen med ett gevär - att hålla geväret under vapenhot - stående och liggande - utan tankar .
 Du kan inte vara rädd för eld .
Vi måste " se " skytte . Hammaren ska vara lätt att köra var osynlig - ( om avtryckaren hårt , kommer skjuta kikarsikte knock åt sidan ) .
Det är nödvändigt att återställa synen till målet och
" Look " - sedan vänta och vänta när målet är nära -
 smidigt och tyst avtryckaren - att vänta och se när målet är nära -

 - Vänta och se när målet stängs mjukt och tyst avtryckaren -
 - Vänta och se när målet stängs mjukt och tyst avtryckaren -
 - Vänta och se när målet stängs mjukt och tyst avtryckaren -
 - Dra inte pistolen före den tidpunkt då skottet inte har gått helt .
 Denna motion varje dag hjälper till att ha förtroende för fotografering .
  Många försöker lugna ner innan fotograferingen - spenderar 20 till 30 sekunder - gå långsamt - men han kan inte slå sig ner och göra misstag - vad är poängen att gå långsamt ( ? ) - Borde gå bra , gå fort bara efter den sista branden , när skytte är över - men behöver utbildning i skytte -
 1 sekund koncentration ( skott )
  vänta
- Avkoppling och vila i 2 sekunder

 1 sekund koncentration ( skott )
  vänta och se
- Avkoppling och vila i 2 sekunder

20 sekunder till brand - denna utbildning - du kan snabbt köra - och tåg skytte -
 - 15 minuter varje dag - tillräckligt för att få frid i sinnet och förtroende för fotografering !
 Skytte ska vara en favorit vy - eftersom du kan vila från att köra runt banan .
 Bra skytte 99 % framgång .
 Detta är för hela laget -
eftersom varje skott i stafett vägar , vikten av " guld ".
  15 minuter - varje dag - i rummet eller på gatan - det är nödvändigt att träna brand - mål och vänta - " hate " eld !
 Eftersom den mänskliga hjärnan , blir sinnet trött snabbare än kroppen - fysiskt kunnigt folk ,
 muskler kan utföra , och den kommer är svag och personen får inte vara eller inte - eftersom hjärnan måste vara säker på att du gör det rätt - och detta förtroende uppnås vid 15 minuters motion varje dag , vara säker !
  
  1 Bara göra övningen - 100 träffar av 100 skott -
Utbildningen varar så länge
 när 100 träffar av 100 skott - sovjetiska idrottare sedan gjorts tidigare trenirka tills maximal resultatet kommer inte att vara domare eller 100 % av det numeriska resultatet .
Men om då stora genombrott - ett par dagar eller veckor - den färdigheten är förlorat . Eftersom det är nödvändigt varje dag 15 minuters träning krävs - Räckvidd - avslappning - synen , koncentrationen - avkoppling!
Du great god hälsa !
Håll ett gott öga !
Sitt inte vid datorn - det krävs styrka , hälsa och minskar vision.
Drick inte alkohol - det krävs styrka , hälsa och minskar vision.
I Ryssland under lång tid smarta människor inte dricker alkohol och röker inte , som vill leva ett normalt liv .
Drick vitaminer med mineraltillskott varje dag !

Ha alltid ett gott humör !

Lycka till och slag och bra!

Med Gud !

Vinn på 2014 olympiska spelen !
Du har ett bra lag - lugn - skytte är normal -
 Det innebär att du kan vinna -
Vi måste vara beredda att uthärda eld - vi måste vara beredda att tolerera att köra på distans -
Om du håller med och är villig att stå ut med - då är det uthållighet -
förtroendet för skytte - rädslan försvinner - det är nödvändigt att lära sig att koncentrera sig och koncentrera sig , tvinga dig själv att koncentrera - skytte är bara ( 1 ) en sekund när ett skott - det är ingen mening att koncentrera fem minuter
tvinga dig själv att koncentrera i en sekund när ett skott och vänta en stund efter skottet , eftersom 1 - andra skottet har att gå , kan du inte dra ett gevär före 1 sekund efter skottet - denna utbildning -
Koncentrationen av det andra skottet -
andra off - vänta avkoppling -
- Denna utbildning -
Koncentrationen av det andra skottet -
andra off - vänta avkoppling - det måste göras varje dag mentalt - kommer du inte vara rädd för skytte - och när du inte är rädd för eld , blir det lättare att köra på banan och fördela kraften -
Vid tävlingen efter varje dag måste vila horisontellt , är hjärnan att slappna av , och sedan en kropp bra resten - den mänskliga hjärnan blir trött snabbare än kroppen och kräver en permanent semester - och då kroppen kommer att vara i ordning !
Ha alltid ett gott humör !

Lycka till och slag och bra!

Med Gud !


Добрый день!

Я действительно хочу чтобы Вы выиграли в СОЧИ 2014 на Олимпийских Играх.
Я действительно хочу чтобы Вы и Ваша команда выиграли на Олимпийских Играх в СОЧИ 2014.
Стрельбу надо "терпеть" - быть готовыми "ТЕРПЕТЬ" , проявлять терпение, тогда появляется выносливость, пропадает страх перед стрельбой и пропадает страх в беге на дистанции - это преодоление самих себя - победа над собой.
Достаточно заставить себя каждый день - 15 минут делать упражнение с винтовкой - держать винтовку на прицеле - в положении стоя и в положении лёжа - при этом никаких мыслей.
Нельзя бояться стрельбы.
Надо "смотреть" стрельбу. Курок должен быть лёгким, чтобы спуск был незаметным - (если курок жёсткий, то при нажатии винтовку собьёт с прицела в сторону ).
Надо навести прицел на мишень и
"смотреть" - значит ждать и ждать когда мишень закроется -
плавно и незаметно нажимая на курок - ждать и смотреть, когда мишень закроется -

- ждать и смотреть, когда мишень закроется, плавно и незаметно нажимая на курок -
- ждать и смотреть, когда мишень закроется, плавно и незаметно нажимая на курок -
- ждать и смотреть, когда мишень закроется, плавно и незаметно нажимая на курок -
- нельзя дёргать винтовку раньше времени, когда выстрел ещё не прошёл полностью.
Такая тренировка каждый день помогает иметь уверенность в стрельбе.
Многие стараются успокоиться перед стрельбой - тратят 20 -30 секунд - едут медленно - но так и не могут успокоиться и делают промахи - тогда какой смысл ехать медленно (?) - надо ехать нормально, ехать быстро только после последней стрельбы, когда стрельба закончена - НО ПРИ СТРЕЛЬБЕ НУЖНА ТРЕНИРОВКА -
1 секунда концентрация (выстрел)
ждать
- расслабление и отдых 2 секунды

1 секунда концентрация (выстрел)
ждать и смотреть
- расслабление и отдых 2 секунды

всего 20 секунд на стрельбу - такая тренировка - можно быстро пробежать - и тренировать стрельбу -
- 15 минут каждый день - достаточно, чтобы иметь спокойствие и уверенность в стрельбе!
Стрельба должна быть любимым видом - потому что можно отдыхать от бега по трассе.
Хорошая стрельба 99 % успеха.
Это для всей Вашей команды -
потому что в эстафете каждый выстрел дорог, на вес "золота".
15 минут - каждый день - в комнате или на улице - надо тренировать стрельбу - прицеливаться и ждать -"терпеть" стрельбу!
Потому что , мозг человека, психика устаёт быстрее, чем тело - физически человек способен,
мышцы могут выполнить, а воля слабая и человек сдаётся не может или не хочет - потому что, мозг должен быть уверен, что вы всё делаете правильно - а уверенность такая достигается на тренировке 15 минут каждый день обязательно!

1 раз сделайте тренировку - 100 попаданий из 100 выстрелов -
тренировка длится до тех пор,
когда будет 100 попаданий из 100 выстрелов - советских спортсменов так заставляли раньше, тренирка до тех пор пока не будет максимальный результат судей или 100 % численный результат.
Но если потом большой перерыв - несколько дней и недель - то навык пропадает. Потому надо каждый день 15 минут тренировки обязательно - прицел - расслабление - прицел, концентрация - расслабление!
Вам отличного хорошего здоровья!
Сохраняйте хорошее зрение!
Не сидите за компьютером - это отнимает силы, здоровье и снижает зрение.
Не пейте алкоголь - это отнимает силы, здоровье и снижает зрение.
В россии уже давно умные люди не пьют алкоголь и не курят, кто хочет жить нормально.
Пейте витамины с минеральными добавками на каждый день!

Всегда сохраняйте хорошее настроение!

Удачи и доброго и хорошего!

С Богом!

Выиграйте в СОЧИ 2014 на Олимпийских Играх!
У Вас команда хорошая - спокойная - стрельба нормально -
значит Вы можете выигрывать -
надо быть готовыми терпеть стрельбу - надо быть готовыми терпеть бег на дистанции -
если Вы согласны и готовы терпеть - тогда появляется выносливость -
появляется уверенность в стрельбе - исчезает страх - надо научиться концентрации и сосредоточению , заставить себя сконцентрироваться - стрельба проходит всего (1) одну секунду момент выстрела - нет смысла концентрироваться пять минут,
надо заставлять себя концентрироваться одну секунду в момент выстрела и ждать секунду после выстрела- потому что 1 секунду выстрел должен пройти, нельзя дергать винтовку раньше 1 секунды после выстрела - такая тренировка -
секунда концентрация выстрел -
секунда пауза ждать -расслабление -
- такая тренировка -
секунда концентрация выстрел -
секунда пауза ждать -расслабление - это надо делать каждый день мысленно - тогда вы не будете бояться стрельбы - а когда вы не будете бояться стрельбы, Вам будет легче бегать на дистанции и распределять силы -
На соревнованиях после каждого дня надо отдыхать горизонтально, мозг должен расслабиться, тогда и тело хорошо отдыхает - мозг человека устаёт быстрее, чем тело и ему требуется постоянный отдых - тогда и тело будет в порядке!

2013-09-19 @ 15:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0