Hemma igen

Bloggen har fått ett ansiktslyft och jag är hemma i Östersund igen. Dock kan hemsidan se lite konstig ut när webbläsaren har gammal information lagrad. Bilder hamnar fel, eller visas inte alls, men det ska rätta till sig om man uppdaterar några gånger.

På söndagen startade hemresan och måndagförmiddag var vi hemma. Det blåste rejält men vi lyckades landa som tur var.
Altenberg bjöd på riktigt skitväder dom sista dagarna. Rejäla vindar och regn. Känslan i skidåkningen var helt ok, men någon fart fanns inte. Jag var långt efter men vad gör det?! Istället för att stirra sig blind på resultat och bli besviken så sket jag i det. Jag orkade 3 lopp på 4 dagar,det får jag vara nöjd med. Jaktstarten var lite tyngre än dom andra loppen och skyttet blev lidande då jag inte riktigt orkade hålla fokus.
Tävlingsmänniska som jag är så gick det inte att komma ifrån besvikelsen när resultatlistan kom ut. Jag glömde den fort och blickar istället framåt och tar med mig bra saker ifrån helgen.
Jag vet och att det kommer bli riktigt bra till nästa år! :)
Stort TACK till vallarna Sebastian och Micke som ALLTID gör ett kanon jobb med våra skidorna.

Imåndags kväll/natt började min hals klia. Så igår fick det bli vila, tanken var ett lite lugnare pass men jag stannade inne och drack te istället. Det kändes redan bättre på igårkväll och imorse efter frukost kände jag inget. Efter ett samtal med tränaren beslut jag att sticka till gymmet och lyfta lite skrot. Om det blir en lugn tur på skidorna i eftermiddagen har jag inte bestämt än.
Tanken är att på fredag åka ner till sysslebäck och köra sverigecup och sen på måndag drar jag på MilitärVM, jihoo!!:)


Kommentarer
Postat av: Radek, CZE

Emelie, if you want to know if someone cares so I care. I watched almost all IBU Cup races at the graphic table on the IBU website. Fortunately, races in Altenberg were not in the same time as races in Ruhpolding. Yes, your results were no miracle but nothing can be immediately. I know well that you recently set quite a good plan therefore next year it will be better. For sureness, I remind that plan to you:



"Självklart kan jag inte börja nu, då jag har ont i halsen, men efter den här sjukdomen är det dags att bli bäst!"



Of course, I wish you will fulfil your plan as much as possible.

2012-03-15 @ 00:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0