På gång!

På tok för länge sen jag skrev. Dags att rapportera hur läget är. Sista jag skrev hade jag ont i halsen. Det höll i sig lite längre än vad jag hade hoppats. Jag friskförklarde mig och och fick till ett lätt träningspass innan uttagningstävlingarna i Östersund. Viktiga tävlingarna som jag så gärna ville köra. Jag körde på lördagen och det blev inte så bra som jag hade tänkt. Varken känslan eller orken var som den skulle och jag kände efter målgång att det var något kvar i kroppen. Så därför ställde jag in söndagen och på måndag morgon vaknade jag med en snorig näsa och huvudvärk. Jäkla skit, riktigt surt och jag var fruktansvärt ledsen,inte igen tänkte jag! Trots detta så fick jag en glad nyhet under måndagen och jag kunde le lite igen. Jag var nominerad till världscupen vilket var ett av mina mål inför säsongen. Det var bara att inta soffläge,vila och kurera sig och försöka bli frisk så fort som möjligt. Snoret försvann och jag har nu tränat i 5 dagar.
Det känns fortfarande segt men jag vet att det blir bättre och bättre för varje dag. Det är bara att göra det bästa av situationen. Visst önskar jag att jag hade haft en annan uppladdningen. Men det blir inte riktigt alltid som man tänkt sig. Nu gäller det bara att hitta tillbaka till den där känslan som jag haft under hösten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0