Hemma

Efter tre veckor på vift är jag nu åter tillbaka hemma i Torsby. Det var ganska skönt att komma hem igen. Det har varit tre riktigt fina veckor och jag har fått vara med om mycket. Tävlat och tränat på nya platser, åkt min första världscupsstafett, ätit god italiensk mat, skrattat, gråtit och mycket annat.
Några toppresultat blev det inte, vilket känns jätte tråkigt och jag är besviken arg och frusterad. Jag vet vad jag kan och men jag får inte till det. Väldigt svårt att förklara vad som händer med kroppen under tävling. Jag fortsätter kämpa vidare och försöker hitta problemet. 
Ett mål jag hade inför denna säsong var VM i Nove Mesto. Tyvärr kommer inte min dröm att uppfyllas. Jag har inte presterat bra i år och dom resultat jag gjort räcker inte för att åka VM och det är jag väl medveten om. Konkurransen är stenhård och just nu räcker inte min kapacitet. Det är bara att bita ihop och komma igen,det är jag expert på. Någon gång lär jag ju få lite medvind:)
Idag fick jag ändå ett roligt besked. Den 31 jan kommer jag att dra iväg på IBU-cup till Italien och sen vidare till Slovenien. det ser jag väldigt mycket fram emot. Säsongen är lång och trots att drömmen om VM inte blir av finns det mycket att se fram emot. 
 
Tyvärr har jag haft lite strul med en handled i flera veckor. Ibörjan trodde jag att det bara vara träningsvärk och trodde inte det var allvar. Men efter jul har det blivit värre och det visade sig att en sena i handleden är imflamerad. Nu är det träning utan och med 1 stav som gäller framöver ett tag för att avlasta handen så mycket som möjligt
 
Idag blev det en skidtur på hovfjället. Vädret var strålande och passet blev toppen.
På torsdag kommer jag åka upp till Långberget för att vara instruktör på ett tjejläger. Ser fram emot många skidtimmar, fin väder , bra och god mat vilket man alltid får på Långberget.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0