Sommarrapport

Dagarna går fort och det var länge sen jag uppdaterade bloggen. Augusti är snart över och hösten närmar sig. Det fina vädret håller fortfarande i sig här i Torsby vilket är väldigt skönt. Sommaren har gått fort och den har vartit riktigt bra. Efter en knackig inledning på sommarträningen har jag nu hållit mig frisk och kunnat kört på i vanlig ordning. Vissa dagar har gått lättare än andra dagar att träna, och vissa dar inte alls lika lätt. För ni ska veta att det är inte varje dag man studsar upp ur sängen och längtar till träningen. Jag har även såna dåliga dagar ibland. Men så fort träningskläderna är på så brukar det sen inte vara några problem. :) Sen sagt har sommmaren varit bra. Efter Oringen veckan i Boden bilade vi ner till Blidö för några dagars semester på ön. Tyvärr regnade det i stort sett alla dagar så mycket till bad blev det inte. Men ett dopp i havet och en fisketur hanns med innan jag tog tåget hem till Värmland igen. Efter O-ringen veckan var jag rejält sliten i hela kroppen. Träningen efter oringen var lite av en plåga kan man säga. Jag genomförde det som skulles men känslan var Inge vidare. Jag visste att det skulle ge med sig till slut, men det tog några veckor att bli fräsch igen. 50-års kalas för min kära mor ochEtt RullskidskytteSM på hemmaplan har även det hunnits med. Där jag fick med mig ett silver och en guldmedalj från. Vilket jag är nöjd med. Efter SM blev det ett läger tillsammans med Utvecklingslaget och militären. Vi fick till en hel del timmars träning och skidåkning i tunneln med bra teknikträning. Direkt efter lägret på torsdagen packade jag väskan och körde en minibuss full med skidelever ner till Trollhättan där vi skulle delta i Alliansloppet under lördagen. 2träningspass, en föreläsning med Ida ingemarsdotter och lite coachning för eleverna under deras backrace på fredagskvällen hanns med den dagen. På lördagen var det dags för mig att köra det långa loppet 48 km klassiskt. Jag är jätte nöjd med min insats och jag slutade på en 11:e plats . Jag fick verkligen mersmak för långlopp. :) Alltså en bra kick-off helg tillsammans med skideleverna och tränarna hade jag. Kan poängtera att jag fick ganska mycket träningsvärk efter lördagens lopp och det håller i sig fortfarande. Som ni ser så försöker jag hitta saker som gör att jag utvecklas till en bättre skidåkare. :) Snart är det dags att bege sig till skolan. Jag ska hänga med skideleverna till Tosseberg och köra intervaller. Några vändor upp med klassiska är det tänkt. Det blir ett bra pass. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0