Tålamod!

Den senaste tiden har verkligen mitt tålamod satts på prov. Efter en strulig månad med halsont titt som tätt, och pga det en hel drös med ofrivilliga vilodagar. 3 gånger med halsont den senaste månaden är INTE ok. Den tänkta träningsplanering har fått justerats 100 gånger och ändå har det aldrig blivit som planerat. Senaste månaden har varit tuff mentalt inte bara för mig utan också för min nära och kära. Det är ju nåt med träning, svett, blodsmak i mun och trötthet som gör mig lycklig. Jag är som en drogmissbrukare, att inte få sin dagliga dos av träning gör mig galen. Många försöker lugna mig att det bara är juli-månad och långt kvar tills säsongen och att det finns många månader kvar att träna förberedda sig på. Visst är det så och det finns faktiskt värre saker än lite halsont. Men NU är jag frisk och har börjat träna igen och jag blir bara gladare och gladare. Denna gång lite lugnare än tidigare för att inte få något bakslag. Efter ett par dagar med träning så stod det vila idag. Egentligen vill jag inte men jag har blivit äldre och klokare och får helt enkelt acceptera att det är vilodag idag. Det har inte bara varit nattsvart den sista tiden. Jag har tillbringat 2 veckor i Östersund. Den första veckan i soffan med halsont men sedan några bra träningsdagar med mina fina vänner där uppe. Och sen avsluta med lite halsont igen. Men det bästa med hela Östersundsresan var ändå att jag fick sjunga på ett helt fantastiskt bröllop. Anna-Maria Nilsson fick sin Fredrik Ussitalo i Frösökyrkan. Hela bröllopen var magiskt och festen hölls på kungsgården där det bjöds på fantastisk mat,sång,tal skratt och tårar. Stort TACK för att jag fick vara med er på denna dag. :) Om drygt 1 vecka drar O-ringen igång. Något jag har längtat efter. Jag kommer springa i samma klass som förra året.. Lättare orientering och längre löpning. Jag hoppas det ska gå bättre än förra året. Så imorgon börjar jag och min orienterare vår resa upp till Norrland. Först ett träningspass i Södermanlands terrängen,sedan åker vi vidare till Västernorrland för övernattning och träning. Sen vidare till Västerbotten och Rislandet för att njuta av lugnet,fokus på träningen och umgänge. Det kommer bli två toppen veckor. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0