Vasaloppsdag!

Jajemensan..ställde klockan på 07.30 imorse så att jag skulle vakna till 2008 års vasalopp. Tog mitt täcke och kudde och pallrade mig ill soffan framför tv:n. Lite trött men vad gör man inte för att titta på vasaloppsstarten. Blev grymt sugen att få åka igen, så nästa år kan ni se mig på startlinjen! Åkte förra året, gick ganska bra måste jag säga trots ett fall i starten som gjorde att jag fick så å vänta i första uppförsbacken, men jag kom i mål i Mora på en 22:a plats i Tjejklassen, inte illa för att vara första gången. Så visste lockade Vasaloppet i år med, men pga av dålig form hela säsongen och att kroppen inte riktigt hängde med så fick jag stå över i år, men nästa år ska jag åka! Det är en sak som är säkert!
Skatevasan gick åt *****te... herrgud, va totalt skut efter 5km, orkade ingeting så i fredags så sa kroppen verkligen stopp, huvudet vill men kroppen svarar inte, så en b besviken emelie kom i mål efter en åktid på 2,14 h 45km.... Åkte distansfart de sista 25km, gick inte att växla tempo, och kroppen har varit hel förstörd hela helgen, idag söndag orkade jag allafall gå ut å jogga en 30 min, emn har fått stränga orde från min far att VILA!
Det är verkligen inte roligt att känna att kroppen är såå dålig, men jag kände även efter skatevasan att det mentala blev totalt slut också!
Men nu gäller det att vila ordentligt för att komma igen till SM, men det ska gå!

Idag blir det sökning på nätet till kurser som jag ska läsa, ska även skicka in en ansökning till Ö-sund så får vi se vad som händer.
Och ivkäll väntar även en efterlängtad massage, ska nämligen till min kusin Anna för att bli masserad!

HA´d bra!
Semlan

Kommentarer
Postat av: Maria A

Jag ska oxå åka Vasaloppet, får se om det hinns med nästa år=) Pusss

2008-03-03 @ 12:28:33
URL: http://marajaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0