Världscupsdebut och mycket annat!

Hej alla glada!!
 Nu är hon tillbaka igen,får vi se hur länge det går den här gången. Usch,vad jag är dålig, funderar ibland på om jag är bra på nåt, kallar inte ens av att hålla bloggen i liv!!  förstår att det inte är många som läser min blogg iaf! men nu så... Vi kan väl göra et nytt försök:)

Det har hänt mycket sen sist jag skrev. om jag ska rabbla upp allt så kommer det bli en hel bok! Så det ska jag inte göra.. Men som sagt, det har hänt väldigt mycket den senaste tiden.
Kan väl börja med att jag har nu blivit sambo med Elin Mattsson:) Har snart bott hos henne i 2 veckor. Hennes bäddsoffa är verkligen superskön, så jag trivs som fisken i vattnet. Beundrar henne som står ut med mig å alla min väskor så länge.. vilken vän! Hon e verkligen superbra! Hon är även duktig på att sticka och lagar god mat och bakade igår en OTROLIGT god saffranskaka... jag brukar så för disken, men jag tycker ju det är roligt att diska.:)

Har även gjort min första världscups start. Oj vad det var roligt,var nog det roligaste jag vart med om. Var grymt nervös före distans men det släppte när jag väl fick starta och börja köra! Fast det var såå jäkla jobbigt så åkte jag å njöt bara, tänk att min dröm uppfylldes! Vilken upplevelse... slutade 61:a på distansen, helt ok! 18 träff det var mitt mål å så blev det. Åkningen var sådär, skidåkningen har inte riktigt stämt på sistone, men tror det sitter i huvudet, jag måste bara  släppa all press å bara dunka på! men distansen var helt ok för å vara första starten på en världscup, jag är NÖJD!:)
Sprinten var lite sämre, sköt 2-0...ståserien tar jag med mig. åkningen.. njaa, får inte ut det jag har i kroppen, men det lossnar snart. Men jag gjorde allt jag kunde för stunden, och det är bara å träna mer å hårdare! om några år ska jag oxå åka fort:) än ska jag inte ge upp...
Men iaf så var det roligt å jag bara längtar tills nästa gång man får en chans att åka i Världscupen.

Nu har vi börja hårdköra igen med träning. Skönt det:) På torsdag 07.45 drar vi till Boden på läger och sen avslutar vi lägret med säsongens första sverigecup i Boden. Blir roligt att tävla igen. sen tar jag jullov och drar hem till värmland för att fira jul. ska bli så skönt, har inte vart hemma i Torsby sen i juli!:)

IGår var vi även på lite julfirande. Hemma hos Malin och mathilda blev det julklappsbyte, lekar å en massa fika ocg glögg. Oj så roligt vi hade.
Jag fick 2 st stjärtklappar av Sanna, julklappsrimmet löd:  Sitt inte hemma å tråka
                                                                                    du och en vän kan ut å åka.
                                                                                   Uppför backen och ner,
                                                                                    tills inte benen inte bär dig mer.
                                                                                    God Jul och gott nytt år, det är en ........ du får!

TAck Sanna, en väldigt rolig julklapp, min första stjärtklapp någosin! :) Nu ska här bli åka av....

Årets julsång är: En stjerne skinner i natt,den går om och om igen! Så fin:)

STORT TACK till er alla som stötar mig. Alla sms, hälsningar på facebook å alla lyckönskningar och gratulationer. Ni är för underbara! TACK..

Näää... nu tycker jag att jag har babblat på ordentligt. Nu blir det träning igen. Styrketräning och löpning! Lär få träningsvärk, men de är ju bara gött det:)

Hej på er!


Kommentarer
Postat av: Agne

Hej Emelie,

I think you did very very well in Ostersund! It was really nice seing seven Swedish girls in competitions, I'm glad that even Elin got her chance.. You two will soon be in A team for sure

do you think you'll be in other World cup this season? Maybe in Norway? They have a spot, I think it's just matter of money and Norway is not far..

Anyway, gonna read what you've written further on, catching up with your blog.. You'll proceed writing it, won't you?

Ok, cheers

Agne

2009-12-13 @ 10:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0