Då var det måndag igen!

Jösses amalia..måndag igen och snart är det slut på den dagen. och vad har jag då åstadkommit idag då...ingenting alls! ´Vet ni när jag vaknade imorse 06.30..åå nej tänkte jag.. emelie försök sova lite till. De gjorde jag men inte så länge.. nepp klarvaken var jag 08.00.jobbigt! Men knäppte på tv:n för att se på Vakna med the voice... det gör jag alltid! Tycker de är skit bra... Sen eftersom jag haft vilodag idag, så gjorde jag mig en ordentlig mysfrukost, bakade nyttiga scones, kokade mig ägg och myste till ricktig ordentligt framför tv:n... man behöver inte äta havregrynsgröt varenda dag, så idag så passade jag på å hade lyxfrukost, gott blev det! nybakat..finns det nåt godare?!:)

Sen plockade jag lite i lägenheten..gjorde fint. Sen ni hör av häpnad.. öppnade jag min engelska psykolgibok "Leadership" och började läsa. ooo my god!... hur ska jag ta mig igen denna kurs, tar ju hur långt tid att läsa en mening. och det är inte dom lättaste orden heller.. man måste verkligen koncentrera sig!... härnan får arbeta riktigt. Men jag har intalat mig själv att det är bra Emelie för dig, tänk så mycket du lär dig och du blir bättre på engelska. Min egnelska är inte den bästa, det har den aldrig vart, men nu ska jag verkligen försöka.. ..

Sen kl 13.00 var det dags föt möte på skolan med skiduniversitet..som vanligt! inget nytt hade hänt så.. jaa det tog 10 min..eller lite längre tog det faktiskt idag, men de är roligt.... vi brukar sitta å umgås lite eftråt å prata om allt möjligt så de är roligt,.. men inge skvaller den här gången inte!! kanske nästa vecka!:)

Sen blev det en stadstur..träffade Bettan en sista gång innan hon skulle fara till Vancover i eftermiddag, hon shoppade lite å jag hängde efter:) blev ingen top för mig den gången heller.. hade inte riktigt bestämt mig.... man får lov att tänka på vad man köper när man är student...pengarna växer ju inte dikrekt på träd! så det blev en matkasse istället för  en top, äta är man ju tvungen att göra!
Nu har jag försökt plöja lite i psykologiboken igen..men kom inte så långt.... men snart kommer Agnes hit å då ska vi cykla iväg till Leif å hjälpa han i han nya lägenhet,han har flyttat från camping, så vi ska hjälpa han lite!....så då får jag nåt å göra iaf.. annars så längtar jag tills imorgon då jag får träna! herregud...jobbigt å vila, men snart har jag överlevft den här dagen med, men jag måste försöka bli bättre på att verkligen slappa när jag har vilodag... för man måste även vila psyket när man har en vilodag, och det är jag dårlig på! Nog om detta.....

Ha en forsatt trevlig kväll!
Snakkes:)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0