Vasaloppet..och en härlig skidtur!

Jaa...och Vasalopps segraren 2009 blev ju Daniel Tynell, ett riktigt starkt lopp. Trodde på Jerry Arhlin, eller hoppades på att han skulle vinna men han orkade inte följa Tynells ryck sista kilometerarna.
Åå jag blev såå sugen på å köra Vasaloppet, har faktiskt åkt 1 gång tidigare, åkte på 5.40, och det tyckte jag var rätt bra. med strul från början, med ett fall och en lång väntan i första uppfärsbacken så var väl inte 5.40 h så illa! men det kan bara bli bättre.. men som sgat hade gärna velat åkt idag. men det kanske inte skulle vart den bästa uppladdningen inför Italien, så jag fick hoppa det... jag hinner åka många gånger.

Som sagt, ställde väckarn på 07.28 för att gå upp å lagade min havregrynsgröt och knäppte på tv:n för att kolla på Vasaloppsstarten 08.00. sen klädde jag på mig mina träningskläder å stack ut på en klassisktpass... guud vad härligt det var! Jag var helt ensam, ibland är det riktigt skönt att åka ensam, man tänker och drömmer så mycket om skidåkningen. hur väl man vill lyckas, och hur stark man känner sig..jaa så brukar jag åka iaf och filosofera:)... solen tittade även upp lite så jag kunde nog vart ute hela dagen  idag och åkt skidor...var så härligt.. åkt i min lilla bubblan, de var liksom bara jag,skidorna och skogen några fåglar som kvittrade....annars var det helt kavlugnt!

Blir ett besök på gymmet senare i eftermiddag! men nu blir det tv:n,soffan och vasalopps snack!:)

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0