Hochfilzen

Nu är jag framme i Hochfilzen och här vräker snön ner och som det ser ut så kommer det fortsätta snöa ett tag till. Här kommer vi vara i 2 veckor eftersom tävlingar som skulle gå i Le grand Bronande flyttades hit pga snöbrist. Här finns det gått om snö iaf:)
Imorse var jag och Swingstedt som jag delar lägenhet med ute på en joggingtur, efter lunch blev det skidåkning och skytte på stadion.
Morgondagen ser ut att bli precis som idag, en löptur på morgonen och träning efter lunch, och då blir det till att försöka få upp lite fart under skidorna inför fredagens sprint:)

Jag har inte skrivit någon sammanfattning om världscupstävlingar i Östersund än men här kommer litegrann:

Skyttet funkade väldigt bra på distansen, skotten satt där dom skulle och det blev en miss totalt. Åkningen var helt ok ibörjan sen tröttnade jag rejält. Men en fin placering 21:a och några världscuppoäng fick jag med mig och jag var nöjd.
Sprinten blev ett bottennapp som jag ville glömma rätt fort. 3 bom i ligg och 1 bom i stå gjorde att jag inte hade en chans att ta mig vidare till jaktstarten. Åkningen blev inte heller så bra efter 3 bom i första skyttet, för mig måste skyttet stämma om jag ska ha en chans att få åka jaktstart, min skidåkning håller inte världsklass utan jag har bra bit upp till dom bästa. Men jag jobbar på att förbättra min åkning och om några år kanske jag där uppe, vilket jag hoppas! :) Skyttet är min starka sida och det känns väldigt bra inför helgens tävlingar! :)
Där fick ni en liten sammanfattning.

Nu ska jag hjälpa A-K att plasta in vårat sovrumsgolv. Heltäckningmattor är inte att leka med!

Må gott för det gör vi! :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0