Guldmedlaj och hemmavid!

Som jag sa så var vi revanschsugna och taggade som tusan inför patrulltävlingen. Vi skulle ge allt,sätta alla skott och hålla ett bra och jämnt tempo i hela vägen. Vi visste att om vi sköt bra så kunde det bli en bronspeng, vilket vi siktade på. Men vad blev det istället?! Jo den ädlaste valören, GULD:)
Efter 10km skid¨åkning skulle vi skjuta. Bettan, Jag och Kim sköt fullt och ingen behövde använda reservskott. Vi fick då veta av våra ledare att vi gick ut i klar ledningen, då var det bara att ge järnet sista 5km. I djupsnö hjälptes vi åt att hålla farten ända in i mål. När vi passerade mållinjen fick vi veta att Tyskland gick ut några sekunder efter oss på sista varvet. Det var så spännande innan vi visste vilken placering det skulle bli. I Vallaboden fick vi reda på att vi hade vunit med 6 sek före tyskland. Vi jublade och skålade med champagne som norskorna kom in med!:)
Tack vare bra coachning av våra härliga ledare och officiers gänget och Anna S som stod ute på spåret och gav vätska och tider så blev det GULD!
Det firades på kvällen med prisutdelning där nationalsången spelades och middag och STOR tårta. En mycket rolig tillställning.

Nu är jag hemmavid, planet landade på Ösd flygplats vid 11-tiden idag. Skönt att komma hem igen:) Det blev ett lugnt klassisktpass när jag kom hem:)

här kommer lite bilder





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0