Semester

Säsongen är över och nu väntar ett par veckors semester från allt vad skidskytte heter. En period där både kropp och skalle får vila. Men motion på en lagom nivå kommer det att bli iaf.

I helgen kördes det SM på hemmaplan. Distans i fredags, stafett i lördags och Jaktstart i söndags. Förhållandena på vallen var inte dom bästa. Hela helgen blåste det storm och det var riktigt svårt att skjuta bra. Fast under söndagen blev det lite lugnare och då blev träffprocenten betydligt högre för de flesta.
Min placeringar under SM blev en 5:e plats på Distansen och jag klarade mig med endast 6 bom. Det blev ett SM-silver på Lördagens stafett, och en 4:e plats på Söndagens jaktstart. Precis som i Sollefteå så körde vi jaktstart på halva Distansens resultat. Det blev ganska stora avstånd.

Som väntat var kroppen inte i bästa slag, men med bra skytte blev det framskjutna placeringar ändå. Nu väntar en lång ledighet och tid för att återhämta sig och funderar på vad som gjort att kroppen inte fungerat som jag hade velat.

Just nu befinner jag mig i ett soligt Rislandet och väntar på veckans första "Halv åtta hos mig" middag. Imorgon är det jag och Karl som står för maten, hoppas det är 15 000 kr i prispengar här också. ;)

/Emelie


Kommentarer
Postat av: Nidde

Unna dig först en rejäl och välförtjänt vila för både kropp och själ och ta funderandet sedan!

Stor kram till dig, Kalle och de övriga Rislänningarna

2011-03-30 @ 19:43:14
Postat av: David

Efter som jag har sponsrat med en mössa så skulle jag vilja också ha en skyllt vid samarbetspartner :D



Hörs!!

2011-03-31 @ 22:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0