Svänger fort!

Helgen är över och det är måndag igen. En fin helg med bra väder och fina skidspår, jag trodde verkligen vintern hade kommit för att stanna men, icke då.
Imorse vaknade jag av regn, blåsväder och plusgrader ,trodde inte det var sant! Nattens väder hade verkligen tagit hårt på snön, den vita fina slingan på ÖSK är inte längre vit utan brun.
Den senaste utlagda slingan är ganska fin att åka som tur är och där kördes mjölksyre intervaller imorse. Som vanligt var jag för optimisktisk och öppnade lite väl hårt. Mjölksyran sprutade redan efter första intervallen och den fick jag dras med hela passet.  Jag lärde mig än en gång att man inte ska öppna för hårt!

På eftermiddagen fick jag ta fram rullskidorna igen. I mörker åkte vi runt Ås med pannlampa, reflexväst och bakljus.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0