April

Nu var det dags för en uppdatering här minsann. Alltför länge sen.
April månad är här och det är för oss skidåkare en semester månad. Då man får tid att vila kropp och huvud från träning och tävling. Rensa skallen på både det ena och det andra. Att få träna och undehålla kroppen med det man vill. Det är rätt skönt faktiskt! Men efter en säsong som denna längtar jag mer än någonsin till att få dra igång med sommarträningen. Men första ska jag koppla av lite och tänka på annat. Orientera och löpträna. Besöka släkt och vänner.

En kort summering av tävlingssäongen!
Säsongen började ju väldigt bra, världscupspoäng på första distansen. Nöjd och glad var jag! Sen började det dala rejält. Kroppen slutade sammarbeta och jag kände mig orkeslös och hade ingen fart överhuvudtaget.
Något lopp kunde jag göra som var ok men dom var väldigt få.
I mitten av Januari så gjordes det tester på mig och efter dessa testresultaten så blev det VILA. Jag gjorde allt för att återhämta mig på bästa sätt. Och kroppen svarade bra på vilan och det gjorde att efter 6 veckors vila kunde jag få börja trappa upp träningen. Då slog infulensan till och jag blev sängliggande 1 vecka till, vilken tajming eller inte! Blev frisk och jag satte igång och träna. Kände mig pigg i kroppen så jag beslöt att fara på IBU-cup. Såhär med facit i handen så skulle jag INTE åkt. Blev sjuk ingen efter att ha kommit hem och förkylningen var segare än någonsin. Jag hann träna några dagar före avslutningen i Sollefteå.
Där jag får vara nöjd med fredagens sprint och stafett. Jakstarten var katastrof,då var ingenting med. Både kropp och hjärna var helt borta.

Efter en sådan här konstig säsong har jag lärt mig iaf väldigt mycket som jag tar med mig i framtiden:)
Det har varit tufft både psykiskt och fysiskt. Jag har fått lära mig att hantera motgångar och att inte ge upp.
Oj så bra 2012/2013 kommer bli:)

Påskhelgen är över och det blev som vanligt allför mycket påskgodis.
Skärtorsdagen bjöd News sweden gänget upp till dans. Tack för den kvällen Herrar, Ser framemot nästa år!
Långfedagen for jag ner till Torsby och påskafton firades i Branäs med fina vänner!
På torsdag kommer jag ta tåget söder ut. Event med Koneo i Jönköping på lördagen och efter det tar jag tåget till Göteborg. Då ska jag äntligen få träffa karl och hänga med orienterings folket! :)

Skepp och hoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0