Racehelg

Dagarna rullar på och träningen likaså. I helgen arrangerade brorsan en tävlingshelg. Sprint och jaktstart stod på programmet. Bra träning inför Rullskidskytte SM som avgörs i Sollefteå den 18-19 aug. 7 tappra åkare var vi på lördagens sprintrace och 4 åkare på jaktstarten. En 2:a plats blev det båda dagarna för mig och på jaktstarten lyckades jag få 19träff och tyckte även åkningen funkade mycket bättre än lördagens sprint,då jag hade oerhört tunga och slitna ben. David segrade bägge dagarna och Karl gjorde tävlingspremiär i rullskidskytte. Han fick klart godkänt.
Efter Oringen vecka har jag varit lite små seg i benen, men inte så konstigt efter en sådan vecka med en hel del löpning. Men nu tycker jag att det börjar ordna upp sig och benen blir piggare och piggare. 

Idag har jag en välbehövlig vilodag.  Jag har ändå tillbringat nån timme i vedhögen, städat, handlat. Tidigt imorse skjutsade jag Karl till flyget där några dagar skogsarbete i Kiruna väntade.
Imorgon blir det träning, och senare på kvällen ska vi fira min kära mor som fyller år. Det blir buffé och TopCats på Bredvika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0