Regn och plantering

Söndag och vilodag. Ingen dirket vilodag blev det, 7tim plantsättning i skogen. Regn regn regn och ännu mer regn,hoppet om att det skulle sluta regna fanns. Det slutade aldrig regna. Genomsur,kall, hungrig,trött,less var jag ute på hugget. Jag blundade,drömde mig bort till varmare breddgrader. Efter bara någon sekund väcktes jag av att mitt rör träffade en sten. Vaknade upp och jag var fortfarande kvar där ute på hygget i regnet.
Jag brukar alltid ha ett leende på läpparna,idag log jag inte en enda gång i skogen.
 Något jag avskyr är att sätta plant, bara så ni vet. Nu är det gjort och jag är glad över att det är ett helt år kvar tills nästa plantsättning.
Väl hemma väntade en varm dusch, bastu, god middag och en fantastisk god blåbärspaj som min underbara mamma lagat. Jag kommer somna gott ikväll.
 
Min lettiska vän Zsanna är tillbaka i Torsby och jag har fått sällskap av henne på några pass. Trevligt!
Imorgon väntar träning,der ser jag fram emot.:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0