Helg igen!

Trots kyla och väldigt många minusgrader, så orkar jag inte hålla mig inomhus.
Jag gjorde Ingela sällskap en stund på hennes klassiska pass. Vi var rätt ensamma på spåret och det förstår jag. Termometern visade -22 grader, men kylan var inget som hindrade oss.
Det är en fröjd att få komma ut i skidspåret och köra min dagliga dos av motion. Det är inte många minuter men jag njuter varje sekund:)
Det var otroligt vackert och hela kroppen fylldes av energi och lycka!
Längtan och suget till att tävla och träna igen är stort. Kroppen ska bara få vila lite.
Det är inte lätt gå från ett par timmars träning till bara några minuter per dag. Jag jobbar på det och tar vara på mina träningsminuter. Jag försöker även njuta av mina vilodagar också:)





Imorgon skulle jag ha åkt Fjällbryntsloppet (messmörsloppet enligt Bettan:). En utmaning jag hade sett fram emot men det blir det inget av. Istället packar jag en ryggsäck, fyller termosen med blåbärssoppa och agerar vätskelangare åt Karl som ska kämpa dom 43km i ett kärvt före.



Kommentarer
Postat av: stina

Härligt emelie! heja från mig med :) inte lika kallt här, Tshirt på träningen hö hö.

KRAMAR

2012-02-04 @ 15:31:24
Postat av: Helene S

Du är snart tillbaka, redo för träning och tävling igen Emelie! Att lyssna på kroppens signaler är en styrka som idrottare, att våga lita på vad den säger och behöver. Jag hejar på dig och tror på dig! Ta tillvara på den lediga tiden, njut! Varm kram i kylan

2012-02-04 @ 18:00:30
URL: http://helenesoderlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0