SM-helg!

SM- veckan i Östersund är över. Idag fick vi se två spännande sprint finaler i längd. Jag och Bettan passade på att gå upp till skidstadion och kolla, kul att få se dom snabba sprintåkarna live!
Det blev nästan en heldag uppe vid stadion för så fort sprint finalerna var klara så var det dags för skid-orienterarnas jaktstart. Karl gjorde ett väldigt bra lopp och gick från 12:e till 8:e plats. Sixten och Jonathan klättrade också väldigt bra.

Gårdagens masstartstävling var en jobbig historia. Som på distansen fick jag slita från start till mål.
Anna-Maria visade fin form och tog kommandot direkt från start och åkte ifrån oss direkt. Ett försök till att hänga på gjorde jag med det gick inte. Hon är duktig den tjejen! :)
Jag började med 2 bom i första ligg och följde upp med 1 till i andra ligg gjorde att jag tappade rejält på täten. På ståskyttet chansade jag rejält för att överhuvudtaget ha chans till att komma ikapp. Jag närmade mig men tyvärr blev det 1 bom i sista stå och jag gick ut som 5:e tjej inför sista varvet. Jag var väldigt trött och orkade inte åka ikapp någon, så jag höll placering och blev 5:a.
Jag var/är väldigt besviken från gårdagen för att det stod väldigt mycket på spel. Men så är det ibland och jag har inte gett upp än utan kämpar vidare mot mina mål! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0