O-ringen

Vilken fantastiskt vecka jag haft. För första gången har jag fått uppleva 5-dagars(Oringen) på riktigt. Campinglivet i husvagn,bajamajor och ute duschar tillsammans med flera tusen andra. Långbord, sill och grillkvällar. Mycket skratt och ett toppen gäng som bjudit på sig själva. Halmstad bjöd på strålande sol och värme. Jag kom hem med smutsiga fötter, solbränd kropp,brända läppar och en mör kropp. 
Det har varit en tuff och bra vecka träningsmässigt och jag har fått många mil i benen. Att springa i skogen och leta efter kontroller är lika roligt som skidskytte. Jag får en otrolig kick på något sätt och den lyckan som uppstår när man klarat av en bana och helt utpumpad springer imål är stor. Att sedan analysera sina vägval och kolla vart man kanske egentligen borde ha sprungit är också en rolig grej. 
Veckan började inte så bra med många missar och dåliga vägval. Kompassen och jag var inte alls bra vänner första dagen. Men för varje dag blev det bara bättre och bättre och jag avslutade sista etappen väldigt bra.
Karl slutade 22:a i H21 elit efter 5 dagar. Då hans inledningen inte heller var så bra, men på näst sista och sista etappen visade han vilken duktig orienterare han är. Jag är stolt!
Flera rullskidspass och styrketräning hann jag också med där nere i Halmstad.


Tillbaka i Torsby och i vardagen igen. Här blir det träning fram till sollefteå lägret. Jag ska även hoppa in i veckan och hjälpa till på sommarskidskolan någon dag.
Karl hoppade på tåget igår i Kristinehamn för några dagars jobb uppe i Gällivare. Jag hoppas att få se honom igen om några dagar:)

Kommentarer
Postat av: Emma Jonsson

Kul att du har kommit in i orienteringsvärlden också! :)



MVH Emma (vän till fam. Walheim)

2012-07-31 @ 17:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
        RSS 2.0